5. lokakuuta 2014

Kirja: Aftermath

Kirja: Aftermath
Kirjailija: Cara Dee
Gengre: romantiikka, aikuiset, erotiikka, LGBT
Sarja: Aftermath #1
Sivumäärä: 211
Julkaisuvuosi: 2013
Luettu: huhtikuussa 2014

Austin Huntley and Cameron Nash are like night and day. One is a family man, works in a nice office, drives an expensive car, and is content to be content. The other one is an antisocial car mechanic with a short fuse.

Some things don’t change. Others definitely do.

After surviving a five-months long kidnapping together, they struggle to return to normalcy, all while realizing that they're more drawn to each other than they ever could've imagined.

Arviointi: Ääh, ööh, uuh. Jep, siinäpä varmaan riittävän hyvä kuvaus tästä kirjasta.
     Olen lukenut hieman LGBT- kirjoja (LesbianGayBiTranssexual), mutta en ole yhdestäkään pitänyt oikein kunnolla. Jotkut on ollut ihan hyviä, mutta sellaisia tajunnanräjäyttäviä ei ole vielä tullut vastaan. Niin kuin ei nytkään.
     Idea kirjassa oli hyvä, sitä en voi kieltää. Toteutus ei vain ollut omalle mielikuvitukselle sopiva. Joten varoitankin nyt teitä: Kirja sisältää väkivaltaa ja kohtauksia, jotka eivät sovellut herkkänahkaisisimmille!
     Kirjaan oli sisällytetty kaksi eri tarinaa. Elämä kidnapattuna ja elämä sen jälkeen. Tarinoiden yhdistäminen tapahtuu helposti ja lukija pysyy helposti mukana siinä, että missä milloinkin ollaan. Ongelmana kuitenkin oli se, että kidnappauksen jälkeisessä elämässä panostettiin mielestäni liikaa kaikkiin niihin seksikohtauksiin, eikä esimerkiksi siihen millainen mielenterveys Austinilla ja Cameronilla oli. Tai siis. Kyllä heidän terapiakerroista kerrottiin ja joistain muista hoitojutuista, mutta itse olisin kaivannut niihin osiin hieman lisää syvyyttä.
     Ja ehkä juuri se, että loppujen lopuksi tässä kirjassa ei kunnolla tapahtunut yhtään mitään, saa minut antamaan tälle vaivaiset kaksi tähteä. Vaikka tosiasiassa tämä kirja kyllä ansaitsisi enemmänkin. Tiettyjä asioita oli vain minusta painotettu väärin.
Arvosana: **

2. lokakuuta 2014

Kirja: Fixed on You

Kirja: Fixed On You
Kirjailija: Laurelin Paige
Gengre: romantiikka, erotiikka, aikuiset
Sarja: Fixed #1
Sivumäärä: 231
Julkaisuvuosi: 2013
ISBN: 978-162-7040-174
Luettu: huhtikuussa 2014

Stalking and restraining orders are a thing of Alayna Wither’s past. With her MBA newly in hand, she has her future figured out—move up at the nightclub she works at and stay away from any guy who might trigger her obsessive love disorder. A perfect plan.
     But what Alayna didn’t figure on is Hudson Pierce, the new owner of the nightclub. He’s smart, rich, and gorgeous—the kind of guy Alayna knows to stay away from if she wants to keep her past tendencies in check. Except, Hudson’s fixed his sights on her. He wants her in his bed and makes no secret of it.
     Avoiding him isn’t an option after he offers a business proposition she can’t turn down and she’s drawn further into his universe, unable to resist his gravitational pull. When she learns Hudson has a dark history of his own, she realizes too late that she’s fallen for the worst man she could possibly get involved with. Or maybe their less than ideal pasts give them an opportunity to heal each other and finally find the love their lives have been missing.

Arviointi: Apuva. Mitä tästä pitäisi sitten oikein sanoa? Ensimmäisen lukukerran jälkeen olin antanut tälle kirjalle neljä (4) tähteä, mutta nyt kun selailin tämän nopeasti läpi niin,, mitä ihmettä olen oikein miettinyt??
     Tämä teos vain nyt sattui sisältämään kaikki kliseisimmät letkautukset ja kohtaukset yms. yms…

”I couldn’t look away, his appearance magnetizing. Which meant he was exactly the type of man I should avoid.”

     Kaikissa kyseisen genren kirjoissa tyttö ajattelee/sanoo näin heti kun hän tapaa ah, niin ihanan ja kuuman miehen. En tiedä vaikuttiko nyt tämä minun toinen lukukertani kovinkin paljon negatiivisemmin ajatusmaailmaani tätä kirjaa kohtaan, mutta eikö sekin kerro jotain? Hyvä kirja on sellainen, jonka voi lukea vaikka kuinka monesti ilman, että ärsyyntyy ja takertuu tuollaisiin pikkuisiin yksityiskohtiin. Kohtiin, jotka eivät ensimmäisellä kerralla ole vaikuttaneet niin paljoa.

”We were both vulnerable now. Two damaged souls spilling our brokenness in a private therapy session. Was this what he had wanted between us? Sharing like this, without judgment, without shame? It was…nice.”

     Annan tälle kirjalle nyt ne neljä tähteä jotka keväällä olin ajatellut sopiviksi. Nyt, miinustaisin kyllä mieluusti yhden pois.

Arvosana: ****

Kirja: Real

Kirja: Real
Kirjailija: Katy Evans
Gengre: romantiikka, erotiikka, aikuiset
Sarja: Real #1
Sivumäärä: 293
Julkaisuvuosi: 2013
ISBN: 978-130-1347-940
Luettu: huhtikuussa 2014

A fallen boxer.
A woman with a broken dream.
A competition…

     He even makes me forget my name. One night was all it took, and I forgot everything and anything except the sexy fighter in the ring who sets my mind ablaze and my body on fire with wanting…
     Remington Tate is the strongest, most confusing man I’ve ever met in my life.
He’s the star of the dangerous underground fighting circuit, and I’m drawn to him as I’ve never been drawn to anything in my life. I forget who I am, what I want, with just one look from him. When he’s near, I need to remind myself that I am strong–but he is stronger. And now it’s my job to keep his body working like a perfect machine, his taut muscles primed and ready to break the bones of his next opponents . . .

But the one he’s most threatening to, now, is me.
I want him. I want him without fear. Without reservations.
If only I knew for sure what it is that he wants from me?

Arviointi:
”The guy (Remington) is just too much. Too much male. Too much masculinity and pure raw beast. Put together, he’s just like sex on a stick and every female around me is shouting at the top of her lungs how much she wants to lick.”

Kun Brooke ensimmäisen kerran kohtaa Remigtonin kehässä, niin siitä se sitten alkaa. Remingtonin ylistäminen ja kehuminen ja hänen seksikkyydestä puhuminen. Tuntuu kuin kaikki muu olisi vain sivuseikka koko kirjassa ensimmäisen kahden luvun ajan. Sen jälkeen alkaa vasta itse juoni olemaan etualalla. Tai no, jos sitä nyt voi edes juoneksi sanoa. Ottelu ottelun perään, pari tappelua ja pitkiä katseita toisen perään. Ja sitten hieman myöhemmin tulee ne pelkät seksikohtaukset. Sitten tulee riitoja ja ero. Ja lopuksi palataan taas yhteen. Eli ei mitään uutta.

”But I (Remigton) still dream I wake up and hear that I did something stupid and she’s (Brooke) gone.
She tells me every night I’m her real.
She’s my real. She’s my only.
But I want it on paper.
I want to win this year and when I do, I’m going to ask her for it.
Because she’s mine.”

Arvosana: ***

Kirja: Beautiful Disaster

Kirja: Beautiful Disaster
Kirjailija: Jamie McGuire
Gengre: romantiikka, nuoret
Sarja: Beautiful #1
Sivumäärä: 319
Julkaisuvuosi: 2011
Luettu: huhtikuussa 2014

INTENSE. DANGEROUS. ADDICTIVE.
Abby Abernathy is a good girl. She doesn’t drink or swear, and she has the appropriate number of cardigans in her wardrobe. Abby believes she has enough distance from the darkness of her past, but when she arrives at college with her best friend, her path to a new beginning is quickly challenged by Eastern University’s Walking One-Night Stand.
Travis Maddox, lean, cut, and covered in tattoos, is exactly what Abby wants—and needs—to avoid. He spends his nights winning money in a floating fight ring, and his days as the ultimate college campus charmer. Intrigued by Abby’s resistance to his appeal, Travis tricks her into his daily life with a simple bet. If he loses, he must remain abstinent for a month. If Abby loses, she must live in Travis’s apartment for the same amount of time. Either way, Travis has no idea that he has met his match.

Arviointi: Se mikä minut sai kiinnostumaan tästä kirjasta, oli tuo Travisin ja Abbyn välinen veto. Aivan mahtava idea! Tosin Abbylla oli mielestäni pieni asenneongelma aina välillä. Ja Travis oli ihana. Tosin voi olla, että olisin suhtautunut häneen aivan samalla tavoin kuin Abbykin.
     Ainoa miinus kirjassa oli se, että vaikka tässä selvästi oli juoni. Niin silti minusta tuntui, kuin jotkut pienet osat olisivat olleet jostain toisesta kirjasta. (Tai ainakin sellainen muistikuva minulla on näin puolenvuoden jälkeen.) Jotenkin vain kirja ei tuntunut koko matkalta yhtenäiseltä.
     Mutta muuten tämä oli aivan mahtava kirja. Ja voisin lukea sen heti uudestaan. Tosin, kuten varmaan jokaisessa kirjassa, myös tässä oli langennut noihin vanhoihin sanoihin jotka toistetaan tietynlaisissa kirjoissa. Tässä esimerkki luonnekuvauksesta:

”He was the worst kind of confident. Not only was he shamelessly aware of his appeal, he was so used to women throwing themselves at him that he regarded my cool demeanor as refreshing instead of an insult. I would have to change my strategy.”

     Mutta sitten sinne väliin laitetaan ihania letkautuksia jotka saavat hymyn huulille:

”“It’s hard to forget you’re behind me when your thighs are squeezing the life out of me.” A smirk came with his (Travis) next thought. “I couldn’t think of a better way to die, actually.””

Ja minusta tämä seuraava pätkä tiivistää hyvin näiden kolmen luonteet. Voitte sitten miettiä, että mitä hittoa sillä tarkoitan: (ja kyseisessä kohtaa Abby on siis lähdössä treffeille.)

”I looked behind me to wave to America, whose smile was so wide I could see every one of her teeth. Shepley had the expression of a proud father, and Travis kept his eyes on the television.”

     Loppujen lopuksi tunnen olevani mainonnan uhri, sillä päädyin kuuntelemaan Rolling Stonesin ”(I can’t get no) Satisfaction”. Enkä edes ole mikään fani. En todellakaan, lähinnä päinvastainen kuuntelija.
Arvosana: ****

Kirja: Damaged

Kirja: Damaged
Kirjailija: H.M. Ward
Gengre: romantiikka, aikuiset, draama, erotiikka
Sarja: Damaged #1
Sivumäärä: 341
Julkaisuvuosi: 2013
ISBN: 978-061-5796-154
Luettu: huhtikuussa 2014

Life sucks. And, as soon as Sidney picks up the pieces something always knocks her back onto her butt. It's never pretty, but this time is different. This time pretty isn't even the right word.
Peter is the personification of perfection. It's like he fell off his angel perch in purgatory, because let's face it--any guy that hot has got to be naughty. He was probably sent here to ruin her life.
Peter is beyond beautiful with his sexy blue eyes, dark hair, and toned body. Add in his charming wit and Peter is everything Sidney ever wanted in a man, but when things get hot and heavy Peter shows her the door. Sidney takes the walk of shame and leaves. It's the end of the worst blind date ever. Her life couldn't possibly reach higher levels of suckage, but it does.
The next morning everything comes crashing down. The insanely hot guy from last night, the one that saw her half naked, is teaching at the front of the class room.

Arviointi: Miksi, oi miksi menin lukemaan tämän kirjan? Tiesin jo ennen kirjan avaamista, että tämä tulee olemaan kirja jota en halua lukea. Ja silti. Avasin kirjan ja luin sen loppuun.
     Okei. Ensimmäinen ongelma oli se tosi asia, että kirja kertoo kuumasta opettajasta joka harrastaa (tai melkein harrastaa) seksiä tulevan oppilaansa kanssa. Ja sitten kun käy ilmi, että molemmat heistä viettävät osan päivästään luokan eri puolilla, näiden kahden välille muodostuu kauheaa draamaa. Että ollako vai eikö olla. Ja voi kun minä rakastan sinua, mutta en halua menettää työtäni jonkun oppilaan takia.
     Ainoa hyvä asia tässä kirjassa oli itse kirjoittaja. Ja McGuiren onneksi hän osaa kirjoittaa huonostakin aiheesta ihan luettavasti. Joten nuo kaksi tähteä tulee ihan vain siitä. Koska minun on siis pakko myöntää, että kirjan lukeminen ei loppujen lopuksi ollut niin kamalaa kuin aluksi sen luulin tulevan olemaan.
     Mutta, jos tykkää lukea näitä oppilas-opettaja –draamoja niin tämä kirja on oiva valinta. Itse en vain ole kovin suuri fani. Ja silti tulin lukeneeksi tämän kirjan. Mitä ihmettelen edelleen.

Arvosana: **

15. elokuuta 2014

Kirja: Never Say Never


Kirja
: Never Say Never
Kirjailija: Kailin Gow
Gengre: nuoret, romantiikka
Sarja: Never Knights #1
Sivumäärä: 245
Julkaisuvuosi: 2012
ISBN: 978-159-748-0161

What girl wouldn't want to be surrounded by the sexy guys from the hottest teen rock sensation in the country? 18-year-old Never "Neve" Knight, not only is surrounded by the hottest boys to hit the music charts, but she is the band's lead singer. As the band's lead singer and manager, Never formed and shaped the band to where it is today, a band on the rise and on the brink of being signed by a label. As one of the guys, she knew each of the band members since they were all snot-nose ten-year-olds. While her boys were the cutest guys and they would protect her like knights, she couldn't date any one of them and ruin the chance at being signed with the record label of her dreams. 

That changes when one of the band members suddenly drops out of the band, and in walks Danny Blue, with his dreamy blue eyes, hot body, and British accent. Suddenly, Never's solid world has turned to mush, and her rule for not dating one of her band members is seriously challenged. Can she keep her head straight and get her band signed with a label without losing her heart?

Arviointi: Yep. Luettu ja koettu, eikä enää samaa uudestaan,, kiitos. Sen verran tästä kirjasta muistan. Tosin nyt täytyy myöntää, että eipä tämä juonikaan nyt niin kovin kummoiselta kuulosta. Että sinänsä ei ole mikään ihme, ettei lopputulos ollut mikään päätä huimaavan hyvä.
     Kuitenkin, kuten varmasti jokaisessa kirjassa, oli tässäkin ne hyvät kohtansa. Ehkä se oli paras kohta omasta lukukokemuksestani kun kirjan viimeinen sivu tuli näkyviin ja tajusin, että ”Vihdoin, se on luettu!”. Joka tapauksessa olen antanut silloin tälle teokselle kolme tähteä. Mistähän ne on mahtanut tulla? Ehkä siitä, että Gow osaa kirjoittaa elävästi ja mielenkiintoisesti. Hän ei jää johonkin seinätapettiin liian kauaksi aikaa, mutta kertoo jos sen olemassaololla on jokin tärkeä tarkoitus. Gown teksti oli helppoa luettavaa, vaikka luinkin kirjan englanniksi. Ja kyllähän se juonikin oli ihan mielenkiintoinen, mutta jotenkin se vain oli liian helposti-unohdettava (paremman adjektiivin puuttuessa).

Arvosana: ***

4. elokuuta 2014

Kirja: Night School Yön perintö

Kirja: Night School: Yön perintö (Night School Legacy)
Kirjailija: C.J. Daugherty
Suomentaja: Kirsi Ohrankämmen
Gengre: nuoret, jännitys
Sarja: Night School #2
Sivumäärä: 411
Julkaisuvuosi: 2014
ISBN: 978-951-1-27238-0
Luettu: maaliskuussa 2014

Keneen voi luottaa,
kun kaikki valehtelevat?

     Kapinallinen Allie on yllätyksekseen kotiutunut Cimmerian sisäoppilaitokseen. Cimmeria on tuonut hänen elämäänsä myös Carter Westin, unelmien poikaystävän.
     Allie pääsee mukaan Yökoulun toimintaa, salaseuraan, johon saavat osallistua vain harvat ja valitut. Yökoulu paljastuu vaikutusvaltaiseksi salaiseksi organisaatioksi, jonka jäsenet ulottavat valtansa paljon koulua pidemmälle.
     Pian Allie ja Cimmeria ovat suuressa vaarassa – vaarassa, johon liittyy myös Allien kadonnut isoveli ja heidän salaperäinen isoäitinsä.

Muita kirjailijan kirjoja: sarjassa aiemmin ilmestynyt ”Night School: Yön valitut”
Arviointi: Tajusin äsken, että en ole laittanut ensimmäisestä osasta mitään arvostelua tänne, joten kerronpa hieman ajatuksiani ensimmäisestä osasta. Eli, yksinkertaisesti minä pidin siitä. Vaikkakin odotin koko ajan, että milloin ne yliluonnolliset hahmot tulisivat esiin ja kirja muuttuisi fantasian puolelle. Sitä hetken ei kuitenkaan koskaan tullut, joten jouduin tyytymään pelkkään jännitykseen minkä kirja tarjosi.
     Nyt, luettuani sarjan toisen osan, odotin edelleen jotain yliluonnollista tapahtuvan. En kauheasti lue jännityskirjoja. Tämä sarja on kuitenkin pelkkää jännitystä,, ilman fantasiaa. Mikä sinänsä on minulle aivan mahdoton yhtälö, mutta siihen kai nyt on pakko tyytyä.
     Ensimmäisessä osassa Allie saapui Cimmerian sisäoppilaitokseen. Se oli hänelle rangaistus laittomista toimistaan, mutta lievempi versio nuorisovankilalle. Allie ei pitänyt sisäoppilaitoksesta aluksi laisinkaan, mutta tottui koulun käytöntöihin hyvin nopeasti ja ihastui jopa kahteen poikaan. Eli juu, ensimmäisessä kirjassa oli rutkasti sitä minun inhoamaa kolmiodraamaa. 
     Vaikka ensimmäisessä osassa oli melko paljon asioita jotka minua itseäni henkilökohtaisesti ärsyttivät suunnattomasti, tuntui kuin tässä kirjassa kaikkea olisi vain pahennettu. 
     Sanon siis suoraan, että tämä osa ei yltänyt samalle tasolle ensimmäisen kanssa. Odotin tämän osan ilmestymistä niin paljon, että varmasti jo sen johdosta odotukset olivat korkealla, mutta kyllä ne nopeasti laskeutuivat maan pinnalle takaisin.
     En tiedä mikä teki tästä osasta niin paljon erilaisemman. Ehkä tässä ei vain tuntunut tapahtuvan oikeastaan mitään. Kirja oli vain pelkkää ihmissuhdedraamaa täynnä. Ainakin siltä se minusta tuntui.

Arvosana: ***